Accountmanager switcht naar het onderwijs: ’Werken met pubers is fantastisch’

accountmanager switcht naar het onderwijs
Janneke: “Ik koos bewust voor het vmbo; de middelbare school is niet voor iedereen makkelijk en het is mooi om leerlingen te helpen.”
  • Home
  • Artikel
  • Accountmanager switcht naar het onderwijs: ’Werken met pubers is fantastisch’

Janneke woont in Ede en werkt nu drie jaar als docent. Zij geeft Nederlands op Het Streek College in Ede. Waar ze voorheen werkte voor de bonus als accountmanager, haalt ze nu meer voldoening uit de omgang met leerlingen.

Scholen, Wageningen University & Research en het Leerwerkloket zijn samen de campagne ‘Docent iets voor jou?’ gestart. Veel scholen in de regio zijn op zoek naar nieuwe docenten en werken samen in deze campagne. Heb je een baan, maar denk je: ‘Zou dit iets voor mij zijn?’, klik dan hier. 

Middelbaar onderwijs

Janneke (40) vertelt enthousiast over haar switch: “Het is fantastisch om met pubers te werken. Ik koos bewust voor het vmbo; de middelbare school is niet voor iedereen makkelijk en het is mooi om leerlingen te helpen. Ik zit nu in het laatste jaar van de docentenopleiding en ondertussen sta ik dus al voor de klas. Dit is de beste stap die ik maakte, ik kan het iedereen aanraden. Ik word goed begeleid en ik leer dagelijks bij, maar dat geldt voor al mijn collega’s.”

Docent iets voor jou?

Op kiesjekans.nl is alle informatie over de campagne ‘Docent iets voor jou?’ te vinden. Hier staan bijvoorbeeld de onderwijsvacatures van verschillende scholen en testen of het beroep als docent iets voor jou is, hoe je kunt overstappen en bij wie je terechtkunt om de mogelijkheden te bespreken. Wil je een gesprek met een loopbaanadviseur, eens kijken op een school of weten welke opleiding bij jou past? Kies je kans, maak vrijblijvend kennis!

Welke rol spelen social media in beoordeling sollicitant?

Een aanzienlijk deel van organisaties en bedrijven blijkt in het werving-en-selectietraject te kijken naar discriminatiegevoelige persoonskenmerken in het cv. Daarnaast checkt ruim 25 procent van de organisaties socialmediaprofielen van kandidaten. Lees er hier meer over.

Bekijk ook

Accountmanager switcht naar het onderwijs: ’Werken met pubers is fantastisch’

accountmanager switcht naar het onderwijs
Janneke: “Ik koos bewust voor het vmbo; de middelbare school is niet voor iedereen makkelijk en het is mooi om leerlingen te helpen.”
  • Home
  • Artikel
  • Accountmanager switcht naar het onderwijs: ’Werken met pubers is fantastisch’

Janneke woont in Ede en werkt nu drie jaar als docent. Zij geeft Nederlands op Het Streek College in Ede. Waar ze voorheen werkte voor de bonus als accountmanager, haalt ze nu meer voldoening uit de omgang met leerlingen.

Scholen, Wageningen University & Research en het Leerwerkloket zijn samen de campagne ‘Docent iets voor jou?’ gestart. Veel scholen in de regio zijn op zoek naar nieuwe docenten en werken samen in deze campagne. Heb je een baan, maar denk je: ‘Zou dit iets voor mij zijn?’, klik dan hier. 

Middelbaar onderwijs

Janneke (40) vertelt enthousiast over haar switch: “Het is fantastisch om met pubers te werken. Ik koos bewust voor het vmbo; de middelbare school is niet voor iedereen makkelijk en het is mooi om leerlingen te helpen. Ik zit nu in het laatste jaar van de docentenopleiding en ondertussen sta ik dus al voor de klas. Dit is de beste stap die ik maakte, ik kan het iedereen aanraden. Ik word goed begeleid en ik leer dagelijks bij, maar dat geldt voor al mijn collega’s.”

Docent iets voor jou?

Op kiesjekans.nl is alle informatie over de campagne ‘Docent iets voor jou?’ te vinden. Hier staan bijvoorbeeld de onderwijsvacatures van verschillende scholen en testen of het beroep als docent iets voor jou is, hoe je kunt overstappen en bij wie je terechtkunt om de mogelijkheden te bespreken. Wil je een gesprek met een loopbaanadviseur, eens kijken op een school of weten welke opleiding bij jou past? Kies je kans, maak vrijblijvend kennis!

Welke rol spelen social media in beoordeling sollicitant?

Een aanzienlijk deel van organisaties en bedrijven blijkt in het werving-en-selectietraject te kijken naar discriminatiegevoelige persoonskenmerken in het cv. Daarnaast checkt ruim 25 procent van de organisaties socialmediaprofielen van kandidaten. Lees er hier meer over.