‘Werkgevers in jouw regio zoeken versterking, wij ook’

  • Home
  • Artikel
  • ‘Werkgevers in jouw regio zoeken versterking, wij ook’

De huidige krapte op de arbeidsmarkt zorgt ervoor dat werkgevers zoeken naar manieren om hun verhaal over het voetlicht te brengen. Dat geldt ook voor de BDU. De bijlage BaanDichtbij is met een bewezen groot bereik een effectieve manier om vraag en aanbod op de arbeidsmarkt te koppelen.

Werkgevers in jouw regio zoeken personeel en bieden mensen die een volgende stap in hun loopbaan overwegen een kijkje in de keuken. Werknemers kunnen gericht op zoek naar werk waar ze blij van worden. Jeroen Janssens werkt al geruime tijd bij de BDU. Hij is enthousiast over zijn werkgever, de groeimogelijkheden die hem worden geboden en de producten die zijn bedrijf maakt. Hij herkent zich in het bedrijf dat ‘betrouwbaarheid’ als een van haar kernwaarden ziet. Janssens is adjunct commercieel manager. Hij zoekt collega’s en vraagt: Is werken bij de BDU wellicht iets voor jou? ,,Ik kan het je aanbevelen!”

Jeroen Janssens (36) begon dertien jaar geleden bij de grootste uitgever van lokale kranten van Nederland. Als beginnend sales-adviseur in Sliedrecht heeft hij zelf ervaren dat lokale media een belangrijke rol vervullen in de samenleving. Inmiddels is hij adjunct commercieel manager bij BDUmedia. Hij heeft vertrouwen in de kracht van de eigen nieuwsmerken en gebruikt BaanDichtbij zelf ook graag. ,,Ook voor ons is het een uitdaging om geschikt talent aan ons te binden.”

Janssens is zijn eerste werkgever de BDU trouw gebleven, maar doet tegenwoordig heel ander werk dan toen hij begon bij het honderdvijftig jaar oude bedrijf. Hij wil graag vertellen waarom hij bij de BDU is gebleven in een tijd dat de banen voor het oprapen liggen. ,,Het is een informeel bedrijf met een grote mate van saamhorigheid waar je als medewerker veel verantwoordelijkheid mag dragen. Je moet het leuk vinden om je eigen, ‘lokale winkeltje’ te runnen. Daarmee bedoel ik dat je een grote mate van vrijheid in je handelen hebt als je bij ons werkt.

De schaalgrootte spreekt me aan. BDUmedia is de grootste uitgever van lokale nieuwstitels. We werken met ongeveer honderdtachtig mensen. Geen eenpitter, maar ook geen mega-groot bedrijf.

Het is overzichtelijk en biedt heel veel kansen om je te ontwikkelen, kijk maar naar mijn eigen portfolio. We beschikken over de BDU Academy, waar medewerkers intern opleidingen mogen volgen en maken gebruik van GoodHabitz, een instituut waar je trainingen kunt volgen om je zakelijk en privé te ontwikkelen. Op basis van de behoefte van een medewerker is externe bijscholing mogelijk, dat is maatwerk.”

Voor het actuele vacature-aanbod verwijst Janssens naar de vacaturepagina: bdumedia.nl/werken-bij-bdumedia ,,Ook wij hebben last van schaarste. Heel breed zoeken we mensen, van drukkers tot marketeers en van promotiemedewerkers tot mensen die een stageplek zoeken. Wij geven deze special BaanDichtbij uit. We doen dat voor andere ondernemers die hun vacatures willen invullen en we geloven erin. Als bedrijf ervaren wij aan den lijven dat de grootste uitdaging om groei te realiseren zit in het aantrekken van talent. Voor de BDU geldt hetzelfde als voor veel van onze relaties. We hebben enthousiaste, nieuwe medewerkers nodig.” Hij legt uit dat voor het vinden van passende, nieuwe collega’s een vacaturetekst alleen niet volstaat in de huidige arbeidsmarkt en verwijst naar de tekst waarmee de BDU de bijlage BaanDichtbij onder de aandacht van werkgevers brengt. ,,Het perfecte personeel vinden in de huidige arbeidsmarkt is een kunst. De ideale sollicitant wil ook weten wie jij bent. Voor de BDU is dat de reden om in te zetten op employer branding.”

Lachend: ,,Ik vertel wat ik waardeer bij de BDU en hoop daarmee mogelijk toekomstige collega’s enthousiast te maken. Dit is een mooi bedrijf, we groeien en hebben mensen nodig die daaraan willen bijdragen. We werken toe naar optimale schaalgrootte. Dat is niet gemakkelijk in print, maar we doen het ook digitaal. We geloven erin, dat blijkt ook uit het feit dat we vorig jaar elf lokale kranten hebben overgenomen van DPG, voorheen De Persgroep.” Hij denkt even na over zijn eigen reden om bij de BDU te blijven. ,,Ik maak graag deel uit van het proces om te blijven groeien met elkaar. Bovendien vind ik het leuk om collega’s te helpen om het proces te doorlopen wat ik zelf heb doorlopen.”

De enthousiaste dertiger is net zo goed te spreken over zijn werkgever als over de producten die er worden gemaakt. ,,De BDU bestaat honderdvijftig jaar, we zijn een betrouwbare partner. We geloven dat we met onze media van waarde kunnen zijn in de gemeenschap.”

Hij bedoelt dan niet alleen de papieren krant, maar ook de digitale versie. ,,Als je ziet wat een online bereik we hebben besef je dat de krant een combinatie is van digitaal en print. Het echt een uitdaging om onze klanten te laten profiteren van het online-bereik.” Hiervoor zoekt de BDU sales-talenten. ,,Onze drijfveer is nooit: zoveel mogelijk omzet realiseren. De omzet is een gevolg van een goede klantrelatie. Een goed advies resulteert in een blije klant die terugkomt en waar je na drie maanden of een een half jaar nog eens langsgaat. Als je alleen omzet najaagt, loop je constant ad-hoc en hijgerig achter de klant aan. Het gaat om een nieuwe collega die de behoefte van de klant boven tafel kan krijgen en die behoefte vervolgens weet te koppelen aan onze producten. Als dat goed loopt, komt de rest vanzelf. We willen een lange-termijnrelatie optuigen.”

Nieuw sales-talent is welkom op verschillende instapniveaus. ,,We hebben letterlijk collega’s die na een week inwerken op de systemen zelfstandig klanten kunnen benaderen. Maar meestal is er meer tijd nodig. De eerste fase van inwerken bestaat gewoonlijk uit het opdoen van productkennis. Wat doen onze producten? In de inwerkperiode krijg je een ervaren collega als buddy toegewezen waar je heel ad hoc met vragen terecht kunt. Daarnaast heeft elk team een verkoopcoördinator die je begeleidt. Dat is niet alleen in de beginfase, maar dat blijft ook zo.

SOLLICITEREN? We zoeken mensen die een bewuste keuze maken om zich te ontwikkelen in een commerciële functie. Mensen met tenminste MBO-werk- en denkniveau en het liefst een opleiding in de commerciële richting. Mensen die het gaaf vinden om een vliegende start te maken in een commerciële functie, die geen nummer willen zijn, maar voor eigen succes willen gaan en kunnen omgaan met een grote mate van vrijheid. Iemand die er een kick van krijg om de klant aan te spreken en uit te zoeken waar een specifieke behoefte ligt.” Openstaande vacatures zijn te vinden op: bdumedia.nl/werken-bij-bdumedia

Bekijk ook

‘Werkgevers in jouw regio zoeken versterking, wij ook’

  • Home
  • Artikel
  • ‘Werkgevers in jouw regio zoeken versterking, wij ook’

De huidige krapte op de arbeidsmarkt zorgt ervoor dat werkgevers zoeken naar manieren om hun verhaal over het voetlicht te brengen. Dat geldt ook voor de BDU. De bijlage BaanDichtbij is met een bewezen groot bereik een effectieve manier om vraag en aanbod op de arbeidsmarkt te koppelen.

Werkgevers in jouw regio zoeken personeel en bieden mensen die een volgende stap in hun loopbaan overwegen een kijkje in de keuken. Werknemers kunnen gericht op zoek naar werk waar ze blij van worden. Jeroen Janssens werkt al geruime tijd bij de BDU. Hij is enthousiast over zijn werkgever, de groeimogelijkheden die hem worden geboden en de producten die zijn bedrijf maakt. Hij herkent zich in het bedrijf dat ‘betrouwbaarheid’ als een van haar kernwaarden ziet. Janssens is adjunct commercieel manager. Hij zoekt collega’s en vraagt: Is werken bij de BDU wellicht iets voor jou? ,,Ik kan het je aanbevelen!”

Jeroen Janssens (36) begon dertien jaar geleden bij de grootste uitgever van lokale kranten van Nederland. Als beginnend sales-adviseur in Sliedrecht heeft hij zelf ervaren dat lokale media een belangrijke rol vervullen in de samenleving. Inmiddels is hij adjunct commercieel manager bij BDUmedia. Hij heeft vertrouwen in de kracht van de eigen nieuwsmerken en gebruikt BaanDichtbij zelf ook graag. ,,Ook voor ons is het een uitdaging om geschikt talent aan ons te binden.”

Janssens is zijn eerste werkgever de BDU trouw gebleven, maar doet tegenwoordig heel ander werk dan toen hij begon bij het honderdvijftig jaar oude bedrijf. Hij wil graag vertellen waarom hij bij de BDU is gebleven in een tijd dat de banen voor het oprapen liggen. ,,Het is een informeel bedrijf met een grote mate van saamhorigheid waar je als medewerker veel verantwoordelijkheid mag dragen. Je moet het leuk vinden om je eigen, ‘lokale winkeltje’ te runnen. Daarmee bedoel ik dat je een grote mate van vrijheid in je handelen hebt als je bij ons werkt.

De schaalgrootte spreekt me aan. BDUmedia is de grootste uitgever van lokale nieuwstitels. We werken met ongeveer honderdtachtig mensen. Geen eenpitter, maar ook geen mega-groot bedrijf.

Het is overzichtelijk en biedt heel veel kansen om je te ontwikkelen, kijk maar naar mijn eigen portfolio. We beschikken over de BDU Academy, waar medewerkers intern opleidingen mogen volgen en maken gebruik van GoodHabitz, een instituut waar je trainingen kunt volgen om je zakelijk en privé te ontwikkelen. Op basis van de behoefte van een medewerker is externe bijscholing mogelijk, dat is maatwerk.”

Voor het actuele vacature-aanbod verwijst Janssens naar de vacaturepagina: bdumedia.nl/werken-bij-bdumedia ,,Ook wij hebben last van schaarste. Heel breed zoeken we mensen, van drukkers tot marketeers en van promotiemedewerkers tot mensen die een stageplek zoeken. Wij geven deze special BaanDichtbij uit. We doen dat voor andere ondernemers die hun vacatures willen invullen en we geloven erin. Als bedrijf ervaren wij aan den lijven dat de grootste uitdaging om groei te realiseren zit in het aantrekken van talent. Voor de BDU geldt hetzelfde als voor veel van onze relaties. We hebben enthousiaste, nieuwe medewerkers nodig.” Hij legt uit dat voor het vinden van passende, nieuwe collega’s een vacaturetekst alleen niet volstaat in de huidige arbeidsmarkt en verwijst naar de tekst waarmee de BDU de bijlage BaanDichtbij onder de aandacht van werkgevers brengt. ,,Het perfecte personeel vinden in de huidige arbeidsmarkt is een kunst. De ideale sollicitant wil ook weten wie jij bent. Voor de BDU is dat de reden om in te zetten op employer branding.”

Lachend: ,,Ik vertel wat ik waardeer bij de BDU en hoop daarmee mogelijk toekomstige collega’s enthousiast te maken. Dit is een mooi bedrijf, we groeien en hebben mensen nodig die daaraan willen bijdragen. We werken toe naar optimale schaalgrootte. Dat is niet gemakkelijk in print, maar we doen het ook digitaal. We geloven erin, dat blijkt ook uit het feit dat we vorig jaar elf lokale kranten hebben overgenomen van DPG, voorheen De Persgroep.” Hij denkt even na over zijn eigen reden om bij de BDU te blijven. ,,Ik maak graag deel uit van het proces om te blijven groeien met elkaar. Bovendien vind ik het leuk om collega’s te helpen om het proces te doorlopen wat ik zelf heb doorlopen.”

De enthousiaste dertiger is net zo goed te spreken over zijn werkgever als over de producten die er worden gemaakt. ,,De BDU bestaat honderdvijftig jaar, we zijn een betrouwbare partner. We geloven dat we met onze media van waarde kunnen zijn in de gemeenschap.”

Hij bedoelt dan niet alleen de papieren krant, maar ook de digitale versie. ,,Als je ziet wat een online bereik we hebben besef je dat de krant een combinatie is van digitaal en print. Het echt een uitdaging om onze klanten te laten profiteren van het online-bereik.” Hiervoor zoekt de BDU sales-talenten. ,,Onze drijfveer is nooit: zoveel mogelijk omzet realiseren. De omzet is een gevolg van een goede klantrelatie. Een goed advies resulteert in een blije klant die terugkomt en waar je na drie maanden of een een half jaar nog eens langsgaat. Als je alleen omzet najaagt, loop je constant ad-hoc en hijgerig achter de klant aan. Het gaat om een nieuwe collega die de behoefte van de klant boven tafel kan krijgen en die behoefte vervolgens weet te koppelen aan onze producten. Als dat goed loopt, komt de rest vanzelf. We willen een lange-termijnrelatie optuigen.”

Nieuw sales-talent is welkom op verschillende instapniveaus. ,,We hebben letterlijk collega’s die na een week inwerken op de systemen zelfstandig klanten kunnen benaderen. Maar meestal is er meer tijd nodig. De eerste fase van inwerken bestaat gewoonlijk uit het opdoen van productkennis. Wat doen onze producten? In de inwerkperiode krijg je een ervaren collega als buddy toegewezen waar je heel ad hoc met vragen terecht kunt. Daarnaast heeft elk team een verkoopcoördinator die je begeleidt. Dat is niet alleen in de beginfase, maar dat blijft ook zo.

SOLLICITEREN? We zoeken mensen die een bewuste keuze maken om zich te ontwikkelen in een commerciële functie. Mensen met tenminste MBO-werk- en denkniveau en het liefst een opleiding in de commerciële richting. Mensen die het gaaf vinden om een vliegende start te maken in een commerciële functie, die geen nummer willen zijn, maar voor eigen succes willen gaan en kunnen omgaan met een grote mate van vrijheid. Iemand die er een kick van krijg om de klant aan te spreken en uit te zoeken waar een specifieke behoefte ligt.” Openstaande vacatures zijn te vinden op: bdumedia.nl/werken-bij-bdumedia