‘Je moet er echt voor willen gaan’: Media-adviseur Jordy zoekt een collega met winnaarsmentaliteit

vacature verkoop binnendienst
Jordy Maassen: “Bij BDUmedia wordt gekeken naar de mogelijkheden die er zijn. En dat is heel prettig.”
  • Home
  • Artikel
  • ‘Je moet er echt voor willen gaan’: Media-adviseur Jordy zoekt een collega met winnaarsmentaliteit

“Niet iedereen kan verkopen. Maar iedereen kan het léren, daar ben ik van overtuigd.” Jordy Maassen werkt bij BDUmedia, uitgever van onder meer De Stad Gorinchem, Het Kompas Hardinxveld-Giessendam en Het Kompas Sliedrecht. Voor deze regio is BDUmedia op zoek naar een nieuwe media-adviseur binnendienst. “Je moet kunnen omgaan met veel vrijheid. Je moet er echt voor willen gaan”, zegt Jordy over deze functie.

Jordy Maassen (21) tennist graag. En via deze sport is hij bij BDUmedia terechtgekomen. “Ik heb niet gereageerd op een vacature, maar heb op aanraden van mijn tennismaatje, die media-adviseur buitendienst bij BDUmedia is, een open sollicatie gedaan.” Op dat moment werkte Jordy in de horeca, bij de tennisvereniging in zijn woonplaats. “Dat is heel leuk werk, maar ik was wel aan het uitkijken naar wat anders; ik wilde meer vastigheid en op regelmatige tijden werken.”  

Veel vrijheid

Jordy werd aangenomen bij BDUmedia als media-adviseur binnendienst. Zijn eerste indruk? “Het was wel even wennen, want je krijgt hier veel vrijheid. Je moet echt groeien in je baan. Maar er is wel begeleiding: je krijgt de juiste handvatten aangereikt die je helpen om te groeien. En domme vragen bestaan niet.” 

Die begeleiding is belangrijk, vindt Jordy. “Want niet iedereen kan verkopen. Maar iedereen kan het léren, daar ben ik van overtuigd. Met een goede verkooptraining, enthousiast zijn, vragen blijven stellen… Dan moet je je kunnen redden.”

Voordat hij solliciteerde bij BDUmedia, had Jordy al op diverse vacatures bij andere bedrijven gereageerd. “Wat mij bij BDUmedia opviel was dat er niet werd gekeken naar wel of niet de juiste papieren hebben. Mijn opleiding sluit indirect bij mijn huidige baan aan. Maar hier wordt gekeken naar de mogelijkheden die er zijn. En dat is heel prettig.”

Wat doet een media-adviseur binnendienst?

De functie van media-adviseur binnendienst bestaat uit telefonische acquisitie. “Daarbij gaat het om het contact zoeken met nieuwe klanten en het contact met bestaande relaties onderhouden”, legt Jordy uit. “Je belt en mailt dus veel. Wekelijks houden we een belboost, waarbij we ons richten op een bepaald thema of een special. Dan heb je ook de kans om naar elkaars gesprekken te luisteren en er wat van op te steken.”

Jordy werkt nu drie maanden bij BDUmedia. Ondanks de grootte van het bedrijf hangt er een familiaire sfeer, vindt hij. “Het is gemoedelijk, gesprekken met meerderen zijn gelijkwaardig.” De media-adviseur binnendienst vindt zijn werk afwisselend, maar heeft wel de ambitie om door te groeien naar de buitendienst. “Als je dat aangeeft, dan denken je collega’s daarin mee.”

Waarom solliciteren?

Waarom zou iemand moeten solliciteren naar de functie van media-adviseur binnendienst bij BDUmedia? Het antwoord is volgens Jordy een combinatie van factoren: “Is een binnendienstfunctie heel geschikt voor jou, wil je werken in een gemoedelijke sfeer en kijk je ook naar doorgroeimogelijkheden, dan is deze vacature interessant. Belangrijk daarbij is dat je moet kunnen omgaan met veel vrijheid. Je moet er echt voor willen gaan. Het is niet voor niets dat veel van mijn salescollega’s sporten; je moet een bepaalde winnaarsmentaliteit hebben.”

Nieuwsgierig?

Nieuwsgierig naar (nog) meer informatie over de vacature voor media-adviseur binnendienst (32-40 uur) in de regio Gorinchem? Lees hier meer! Benieuwd naar andere vacatures bij BDUmedia? Kijk dan hier.  Of kom je liever een keer vrijblijvend kennismaken? Dat kan ook! Neem contact op met Robert Jan Rijnberg: 06 52047892.

Lees ook: ‘Aanhoudend personeelstekort staat ambities samenleving in de weg’

Vergrijzing, verduurzaming en mogelijk ook deglobalisering hebben de komende jaren impact op de arbeidsmarkt. Deze trends zorgen ervoor dat personeelstekorten waarschijnlijk niet zomaar verdwijnen, ondanks verdere afkoeling van de economie. Dit blijkt uit een analyse van ING Research.

Bekijk ook

‘Je moet er echt voor willen gaan’: Media-adviseur Jordy zoekt een collega met winnaarsmentaliteit

vacature verkoop binnendienst
Jordy Maassen: “Bij BDUmedia wordt gekeken naar de mogelijkheden die er zijn. En dat is heel prettig.”
  • Home
  • Artikel
  • ‘Je moet er echt voor willen gaan’: Media-adviseur Jordy zoekt een collega met winnaarsmentaliteit

“Niet iedereen kan verkopen. Maar iedereen kan het léren, daar ben ik van overtuigd.” Jordy Maassen werkt bij BDUmedia, uitgever van onder meer De Stad Gorinchem, Het Kompas Hardinxveld-Giessendam en Het Kompas Sliedrecht. Voor deze regio is BDUmedia op zoek naar een nieuwe media-adviseur binnendienst. “Je moet kunnen omgaan met veel vrijheid. Je moet er echt voor willen gaan”, zegt Jordy over deze functie.

Jordy Maassen (21) tennist graag. En via deze sport is hij bij BDUmedia terechtgekomen. “Ik heb niet gereageerd op een vacature, maar heb op aanraden van mijn tennismaatje, die media-adviseur buitendienst bij BDUmedia is, een open sollicatie gedaan.” Op dat moment werkte Jordy in de horeca, bij de tennisvereniging in zijn woonplaats. “Dat is heel leuk werk, maar ik was wel aan het uitkijken naar wat anders; ik wilde meer vastigheid en op regelmatige tijden werken.”  

Veel vrijheid

Jordy werd aangenomen bij BDUmedia als media-adviseur binnendienst. Zijn eerste indruk? “Het was wel even wennen, want je krijgt hier veel vrijheid. Je moet echt groeien in je baan. Maar er is wel begeleiding: je krijgt de juiste handvatten aangereikt die je helpen om te groeien. En domme vragen bestaan niet.” 

Die begeleiding is belangrijk, vindt Jordy. “Want niet iedereen kan verkopen. Maar iedereen kan het léren, daar ben ik van overtuigd. Met een goede verkooptraining, enthousiast zijn, vragen blijven stellen… Dan moet je je kunnen redden.”

Voordat hij solliciteerde bij BDUmedia, had Jordy al op diverse vacatures bij andere bedrijven gereageerd. “Wat mij bij BDUmedia opviel was dat er niet werd gekeken naar wel of niet de juiste papieren hebben. Mijn opleiding sluit indirect bij mijn huidige baan aan. Maar hier wordt gekeken naar de mogelijkheden die er zijn. En dat is heel prettig.”

Wat doet een media-adviseur binnendienst?

De functie van media-adviseur binnendienst bestaat uit telefonische acquisitie. “Daarbij gaat het om het contact zoeken met nieuwe klanten en het contact met bestaande relaties onderhouden”, legt Jordy uit. “Je belt en mailt dus veel. Wekelijks houden we een belboost, waarbij we ons richten op een bepaald thema of een special. Dan heb je ook de kans om naar elkaars gesprekken te luisteren en er wat van op te steken.”

Jordy werkt nu drie maanden bij BDUmedia. Ondanks de grootte van het bedrijf hangt er een familiaire sfeer, vindt hij. “Het is gemoedelijk, gesprekken met meerderen zijn gelijkwaardig.” De media-adviseur binnendienst vindt zijn werk afwisselend, maar heeft wel de ambitie om door te groeien naar de buitendienst. “Als je dat aangeeft, dan denken je collega’s daarin mee.”

Waarom solliciteren?

Waarom zou iemand moeten solliciteren naar de functie van media-adviseur binnendienst bij BDUmedia? Het antwoord is volgens Jordy een combinatie van factoren: “Is een binnendienstfunctie heel geschikt voor jou, wil je werken in een gemoedelijke sfeer en kijk je ook naar doorgroeimogelijkheden, dan is deze vacature interessant. Belangrijk daarbij is dat je moet kunnen omgaan met veel vrijheid. Je moet er echt voor willen gaan. Het is niet voor niets dat veel van mijn salescollega’s sporten; je moet een bepaalde winnaarsmentaliteit hebben.”

Nieuwsgierig?

Nieuwsgierig naar (nog) meer informatie over de vacature voor media-adviseur binnendienst (32-40 uur) in de regio Gorinchem? Lees hier meer! Benieuwd naar andere vacatures bij BDUmedia? Kijk dan hier.  Of kom je liever een keer vrijblijvend kennismaken? Dat kan ook! Neem contact op met Robert Jan Rijnberg: 06 52047892.

Lees ook: ‘Aanhoudend personeelstekort staat ambities samenleving in de weg’

Vergrijzing, verduurzaming en mogelijk ook deglobalisering hebben de komende jaren impact op de arbeidsmarkt. Deze trends zorgen ervoor dat personeelstekorten waarschijnlijk niet zomaar verdwijnen, ondanks verdere afkoeling van de economie. Dit blijkt uit een analyse van ING Research.