Dat de wereld om ons heen snel verandert merken ze ook bij klantcontactcenter 2Contact in Haarlem. Recruitment manager Bowy van Dam: ‘Op jobboards is de zoekterm ‘thuiswerkfunctie’ momenteel het meest populair. Daar spelen wij op in met een aantal mooie bijbanen. Ideaal passend in het drukke bestaan van bijvoorbeeld studenten en vrouwen met kinderen.’
De coronapandemie mag dan grotendeels achter ons liggen, een blijvend gevolg is wel dat veel mensen de voordelen van het thuiswerken niet meer willen inleveren. Bowy: “Wie een druk leven heeft door bijvoorbeeld studie, sport, vrienden en/ of kinderen en graag flexibel wil bijverdienen is thuiswerken ideaal. Voor een aantal van onze opdrachtgevers zijn we daarop ingesprongen en hoef je voor het klantcontact de deur niet meer uit!”
IDEALE BIJBAAN Een paar maanden geleden startte 2Contact met thuiswerkfuncties voor de opdrachtgevers KPN en VodafoneZiggo. “Binnenkort doen we dat ook voor de tijdschriften- en krantenuitgeverij DPG Media en voor een aantal loterijen en goede doelen. Voor wie minimaal 16 uur flexibel thuis wil werken, wekelijks zelf z’n uren wil indelen en na het dichtklappen van de laptop direct tijd heeft voor andere dingen is dit dé ideale baan. Zolang je doordeweeks belt tussen 9.00 en 21.30 uur en op zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur zit je goed!”
COACHING EN BEGELEIDING “Zelfs de welkomsttraining die je vooraf krijgt is online, net als de coaching en begeleiding. Tijdens deze training vertellen we kort iets over onszelf en de werkzaamheden, krijg je uitleg over het product, geven we de ins en outs mee van een goed verkoopgesprek en leggen we de regels uit. Zo coachen en begeleiden we je tot een echte klantcontactexpert. Daar krijg je van ons drie maanden de tijd voor. Bevalt dat wederzijds dan verlengen we het contract. De werkzaamheden zijn overigens vooral het zogenaamde outbound-bellen, waarbij je bestaande en nieuwe klanten belt met interessante aanbiedingen.”
GEEN ERVARING NODIG Heb je nog geen ervaring als klantcontactexpert? Geen enkel probleem! Wij leren jou het vak! “We verwachten wel dat je goed Nederlands spreekt en schrijft én dat je gemotiveerd bent. Natuurlijk kun je ook aangeven naar welke klant jouw voorkeur uitgaat. Wat wij bieden is een enthousiast en gezellig team, een goed salaris, intensieve coaching en begeleiding en ontzettend veel vrijheid en flexibiliteit!”