Nieuwe servicedeskmedewerker Flexyz moet ‘de vraag achter de vraag begrijpen’

IT-bedrijf Flexyz in Harderwijk zoekt servicedeskmedewerker
Robin Schapink (rechts) met servicedeskcollega's Matthijs en Tim van Flexyz. (Foto: Marco Jansen)
  • Home
  • Artikel
  • Nieuwe servicedeskmedewerker Flexyz moet ‘de vraag achter de vraag begrijpen’

IT-bedrijf Flexyz wil zijn servicedesk uitbreiden met een nieuwe medewerker. “We zoeken iemand die zich comfortabel voelt in een IT-technische werkomgeving. Maar vooral van belang is een goede communicatie: de vraag achter de vraag begrijpen en informatie vertalen naar de juiste actie.”

Het in Harderwijk gevestigde Flexyz levert onder andere software, cloud- en securityoplossingen, naar wensen en behoefte van de klant. Het IT-bedrijf werkt met innovatieve technologie, waaronder aan het Internet of Things (IoT) gekoppelde sensoren. Met deze toepassingen helpt het bedrijf meerdere gemeenten data te verzamelen en daardoor uitstoot te verlagen en efficiënter en duurzamer te kunnen werken.

Communicatie Flexyz

In Harderwijk is Flexyz bekend van de vulgraadsensoren in prullenbakken in de binnenstad, bodemvochtsensoren bij jonge bomen op de begraafplaats, de laadpalen met luchtkwaliteitsensoren en sensoren in waterbergingen. In het centrum van Putten zijn recent twintig boombakken uitgerust met bodemvochtsensoren, die ook in Ermelo al worden ingezet. “Wij bedenken en maken duurzame sensoroplossingen voor gemeenten”, verklaart Robin Schapink. “Daarnaast leveren we overige IT-dienstverlening, zoals softwareontwikkeling voor mkb-klanten en beheren, hosten en beveiligen wij servers.”

Het bedrijf bestaat uit vier afdelingen: softwareontwikkeling, (server)beheer, IoT en de servicedesk. “De servicedesk bestaat op dit moment uit drie personen en die willen we graag uitbreiden met een nieuwe medewerker”, zegt Robin, die verantwoordelijk is voor de servicedesk en de afdeling IoT. “Deze nieuwe collega zal zich voor een belangrijk deel gaan bezighouden met de communicatie tussen de klant en de interne afdelingen binnen Flexyz.”

Informatie vertalen naar actie

De servicemedewerker zal voornamelijk op kantoor zijn, maar Flexyz heeft geen traditionele servicedesk. “Wij leveren, naast een aantal standaardproducten, veelal maatwerk voor onze klanten. De servicemedewerker is aanspreekpunt voor klanten bij vragen en storingen. We zoeken iemand die zich comfortabel voelt in een IT-technische werkomgeving, dus enige affiniteit met de IT is wel gewenst. Maar je hoeft geen IT-achtergrond te hebben. Vooral van belang is namelijk een goede communicatie: de vraag achter de vraag begrijpen, goed kunnen luisteren en de informatie weten te vertalen naar de juiste actie.”
Daarnaast ondersteunt de servicedeskmedewerker de marketingactiviteiten (website en socialmediabeheer) en helpt hij of zij mee bij het organiseren van beurzen en bij het testen en voorbereiden van nieuwe softwarereleases.

Lees ook: Kennismaken met een potentiële werkgever? Ga er een kopje koffie drinken!

Flexyz is een persoonlijk bedrijf met twintig medewerkers. “We hebben een vrij luxe werkomgeving met rustige ruime werkplekken en moderne faciliteiten. Iedere middag wordt een verzorgde lunch aangeboden, waarbij we met elkaar eten.”

Enthousiast over teamprestatie

De nieuwe servicedeskmedewerker krijgt veel ruimte om zich te ontwikkelen binnen een dynamische omgeving, waarbij hij of zij in contact staat met klanten en de collega’s van de andere afdelingen. “Belangrijk is dat we als servicedesk en IoT-afdelingen nauw met elkaar samenwerken in het ondersteunen van zowel de interne afdelingen als de klanten waarvoor we werken”, stelt Robin. “Ik kan echt trots zijn als we met elkaar een goede implementatie van onze oplossingen in het veld weten te realiseren – of dat nu op het gebied van softwareontwikkeling is of door een aantal bodemvochtsensoren voor een groenafdeling van een gemeente. Het leukste aan het werk vind ik dat we vanuit verschillende IT-disciplines kunnen samenwerken aan een oplossing die maximaal waarde creëert voor de klant. Ook de servicedesk heeft hier een belangrijke rol in. We zoeken een servicemedewerker die met hetzelfde enthousiasme wil bijdragen aan de teamprestatie, maar ook ziet waar het werk nog ligt en proactief meedenkt en meehelpt.”

Ambitie

Robin is nu zeven jaar werkzaam bij Flexyz. De veelheid en diversiteit aan projecten spreekt hem aan. “Of het nu supportvragen zijn, een gezamenlijke marketingcampagne of het begeleiden van een nieuwe softwareversie van ons zaakmanagementsysteem CaseDriver. Dat vind ik leuke aan het werk. Belangrijk is ook de vrijheid die we hier hebben in het najagen van je eigen ambities. Zo zijn de IoT-diensten ontstaan vanuit mijn eigen ambitie om daar meer mee te doen binnen de organisatie.”

Voel je je aangesproken en wil je bijdragen aan de ontwikkeling van innovatieve technologie in een enthousiast team? Ga dan naar de vacature op flexyz.com of neem direct contact op met Robin Schapink via pz@flexyz.com of 06 44040998.

Bekijk ook

Nieuwe servicedeskmedewerker Flexyz moet ‘de vraag achter de vraag begrijpen’

IT-bedrijf Flexyz in Harderwijk zoekt servicedeskmedewerker
Robin Schapink (rechts) met servicedeskcollega's Matthijs en Tim van Flexyz. (Foto: Marco Jansen)
  • Home
  • Artikel
  • Nieuwe servicedeskmedewerker Flexyz moet ‘de vraag achter de vraag begrijpen’

IT-bedrijf Flexyz wil zijn servicedesk uitbreiden met een nieuwe medewerker. “We zoeken iemand die zich comfortabel voelt in een IT-technische werkomgeving. Maar vooral van belang is een goede communicatie: de vraag achter de vraag begrijpen en informatie vertalen naar de juiste actie.”

Het in Harderwijk gevestigde Flexyz levert onder andere software, cloud- en securityoplossingen, naar wensen en behoefte van de klant. Het IT-bedrijf werkt met innovatieve technologie, waaronder aan het Internet of Things (IoT) gekoppelde sensoren. Met deze toepassingen helpt het bedrijf meerdere gemeenten data te verzamelen en daardoor uitstoot te verlagen en efficiënter en duurzamer te kunnen werken.

Communicatie Flexyz

In Harderwijk is Flexyz bekend van de vulgraadsensoren in prullenbakken in de binnenstad, bodemvochtsensoren bij jonge bomen op de begraafplaats, de laadpalen met luchtkwaliteitsensoren en sensoren in waterbergingen. In het centrum van Putten zijn recent twintig boombakken uitgerust met bodemvochtsensoren, die ook in Ermelo al worden ingezet. “Wij bedenken en maken duurzame sensoroplossingen voor gemeenten”, verklaart Robin Schapink. “Daarnaast leveren we overige IT-dienstverlening, zoals softwareontwikkeling voor mkb-klanten en beheren, hosten en beveiligen wij servers.”

Het bedrijf bestaat uit vier afdelingen: softwareontwikkeling, (server)beheer, IoT en de servicedesk. “De servicedesk bestaat op dit moment uit drie personen en die willen we graag uitbreiden met een nieuwe medewerker”, zegt Robin, die verantwoordelijk is voor de servicedesk en de afdeling IoT. “Deze nieuwe collega zal zich voor een belangrijk deel gaan bezighouden met de communicatie tussen de klant en de interne afdelingen binnen Flexyz.”

Informatie vertalen naar actie

De servicemedewerker zal voornamelijk op kantoor zijn, maar Flexyz heeft geen traditionele servicedesk. “Wij leveren, naast een aantal standaardproducten, veelal maatwerk voor onze klanten. De servicemedewerker is aanspreekpunt voor klanten bij vragen en storingen. We zoeken iemand die zich comfortabel voelt in een IT-technische werkomgeving, dus enige affiniteit met de IT is wel gewenst. Maar je hoeft geen IT-achtergrond te hebben. Vooral van belang is namelijk een goede communicatie: de vraag achter de vraag begrijpen, goed kunnen luisteren en de informatie weten te vertalen naar de juiste actie.”
Daarnaast ondersteunt de servicedeskmedewerker de marketingactiviteiten (website en socialmediabeheer) en helpt hij of zij mee bij het organiseren van beurzen en bij het testen en voorbereiden van nieuwe softwarereleases.

Lees ook: Kennismaken met een potentiële werkgever? Ga er een kopje koffie drinken!

Flexyz is een persoonlijk bedrijf met twintig medewerkers. “We hebben een vrij luxe werkomgeving met rustige ruime werkplekken en moderne faciliteiten. Iedere middag wordt een verzorgde lunch aangeboden, waarbij we met elkaar eten.”

Enthousiast over teamprestatie

De nieuwe servicedeskmedewerker krijgt veel ruimte om zich te ontwikkelen binnen een dynamische omgeving, waarbij hij of zij in contact staat met klanten en de collega’s van de andere afdelingen. “Belangrijk is dat we als servicedesk en IoT-afdelingen nauw met elkaar samenwerken in het ondersteunen van zowel de interne afdelingen als de klanten waarvoor we werken”, stelt Robin. “Ik kan echt trots zijn als we met elkaar een goede implementatie van onze oplossingen in het veld weten te realiseren – of dat nu op het gebied van softwareontwikkeling is of door een aantal bodemvochtsensoren voor een groenafdeling van een gemeente. Het leukste aan het werk vind ik dat we vanuit verschillende IT-disciplines kunnen samenwerken aan een oplossing die maximaal waarde creëert voor de klant. Ook de servicedesk heeft hier een belangrijke rol in. We zoeken een servicemedewerker die met hetzelfde enthousiasme wil bijdragen aan de teamprestatie, maar ook ziet waar het werk nog ligt en proactief meedenkt en meehelpt.”

Ambitie

Robin is nu zeven jaar werkzaam bij Flexyz. De veelheid en diversiteit aan projecten spreekt hem aan. “Of het nu supportvragen zijn, een gezamenlijke marketingcampagne of het begeleiden van een nieuwe softwareversie van ons zaakmanagementsysteem CaseDriver. Dat vind ik leuke aan het werk. Belangrijk is ook de vrijheid die we hier hebben in het najagen van je eigen ambities. Zo zijn de IoT-diensten ontstaan vanuit mijn eigen ambitie om daar meer mee te doen binnen de organisatie.”

Voel je je aangesproken en wil je bijdragen aan de ontwikkeling van innovatieve technologie in een enthousiast team? Ga dan naar de vacature op flexyz.com of neem direct contact op met Robin Schapink via pz@flexyz.com of 06 44040998.