[EDE] Van congres tot bruiloft, van familiefeest tot bedrijfsuitje … Het team van Next Venue, De Eventcrew, creëert altijd het perfecte event. Hun geheim? Alles zelf regelen, de controle houden en precies weten wat op welk moment gebeuren moet. Tanne Rietveld (33), operationeel manager: ,,Dit is werk waar je verliefd op wordt.”
Next Venue Event Locations is gestart vanuit de behoefte om mensen te verbinden. Het bedrijf begon ooit klein, maar kwam er al snel achter dat je alleen kunt groeien als je anders denkt dan anderen. Creatieve oplossingen en discipline zijn het credo. Hier staan de mensen voorop. Het draait om goede ervaringen en daarvoor moet je een onvergetelijke indruk achterlaten. Tanne: ,,Verbintenis en herinneringen maken, dat is wat ons drijft. Daar gaan we heel ver in. Als team kijken we altijd naar wat de gast wil. Welke locatie past daarbij? Welk eten, welke setting? Noem het op. We willen alleen momenten creëren die er echt toe doen.”
TOTAALPAKKET
Het bedrijf is inmiddels een begrip en draait jaarlijks zo’n zeventienhonderd evenementen voor vijftig tot vijfduizend mensen, op dertien vaste locaties. Tanne: ,,Wij geloven erin dat je alleen een mooi event neer kunt zetten als je het zelf de hand hebt. Van idee tot locatie tot … eigenlijk alles. Daarom bieden we een totaalpakket. Vervolgens bouwen als team aan het gedroomde event. Van de opbouw tot de afbouw en alles wat daartussenin zit.”
GEWELDIGE LOCATIES
Een belangrijke voorwaarde voor de uitstraling van een event is de plek. Tanne: ,,We werken in verschillende regio’s op ontzettend gave locaties. Regio Amersfoort met bijvoorbeeld de Rijtuigenloods waar de rails nog in de vloer ligt. Regio Doorn met Kasteel Duurstede, waar je normaal gesproken niet zomaar naar binnen mag lopen. En de regio Ede met onder andere die geweldige Mauritskazerne. Dat is niet alleen mooi voor onze gasten, maar ook echt heel leuk voor alle collega’s. Hoe gaaf is het als je kunt zeggen dat je achter de schermen werkt bij Kasteel de Schaffelaar? Dat je op plekken komt waar je anders helemaal niet mag zijn? Sommige collega’s hebben voorkeur voor een bepaalde plek. Dat vinden ze zo mooi … het is dan ook fijn dat onze Event Crew zelf kan bepalen in welke regio en op welke locatie zij werkt.”
DE EVENTCREW
Om al die evenementen goed te stroomlijnen heb je veel collega’s nodig, een flexibele poule … ofwel ‘De Eventcrew’. Tanne: ,,Koks, bedienend personeel, schoonmakers, opbouwers, afbrekers … we hebben iedereen in huis en we zijn allemaal echt collega’s van elkaar. Dat is superfijn, want soms moet je heel creatief zijn. Ik had ooit een bruidspaar dat een buffet had aangevraagd, maar tijdens de bruiloft toch liever een sitting dinner wilde. Dat was echt schakelen. We hebben tafels ingedekt en het eten op mooie borden geserveerd. Met het zweet op ons voorhoofd ook weer ontzettend gelachen tussendoor. Zo’n moment pak je echt samen. Ik kan wel roepen dat iets gebeuren moet, maar zonder een team ben je nergens. Dit soort ervaringen verbindt. Nu nog kan ik oud collega’s bellen, om hulp vragen en weten dat ze voor me klaarstaan. Andersom zou ik hen ook altijd helpen. Grappig om te zien dat er ook collega’s zijn die inmiddels allang een andere vast baan hebben, maar toch af en toe bij ons komen werken, gewoon voor de gezelligheid, de verbondenheid en de kick van een vet event.”
NO-NONSENSE
Als operationeel manager zit Tanne tegenwoordig regelmatig op kantoor: ,,Maar dat betekent niet dat ik nooit meer op de vloer sta, hè! Ik werk hier nu tien jaar en heb dat altijd met heel veel plezier gedaan. Wij zijn een no-nonsense bedrijf. Als het druk is dan help je elkaar gewoon. Eerlijk gezegd maakt dat dit werk ook heel erg leuk. Als ik alleen maar op een stoel zou moeten zitten werd ik onrustig. Het is gewoon supermooi om met z’n allen te knallen en dan te zien dat alles klopt. Die gezelligheid in combinatie met hard werken, daar ga ik echt op aan.”
FLEXIBELE TIJDEN
Bij Next Venue kunnen De Eventcrew collega’s zelf kiezen welke uren ze maken. Tanne: ,,We hebben korte en lange diensten, regelmatige en onregelmatig tijden, grote en iets kleinere events. In principe kun je je eigen tijd indelen. Als onderdeel van De Eventcrew schrijf je je in op datum, locatie en dienst. Dus als iemand een lange dienst wil draaien, dat is maximaal twaalf uur, dan kan dat. Wil iemand liever van negen tot vijf op een congres werken, dan kan dat ook. Dankzij de vele evenementen die we draaien en de verschillende locaties kan men zelfs kiezen op welke plek ze graag aan de slag willen. Tja … voor een baan in de hospitality is dat echt speciaal.”
FIJNE AFRONDING
Naast de gasten moet ook het team een goed gevoel hebben na afloop. Tanne: ,,Bij het afsluiten van een evenement hoort ook uitbetalen. Daarom doen we dat twee keer per maand. Op die manier voelt een project echt als afgerond. En eerlijk is eerlijk, werken bij Next Venue is een beetje verslavend. Ik had zelf vooraf niet kunnen bedenken dat ik nu, na tien jaar, nog steeds in de hospitality zou werken. Het is zo mooi om te doen. Als het je eenmaal te pakken heeft wil je eigenlijk ook altijd door. Door naar het nieuwe event, door met je collega’s, door met het verbinden en creëren van mooie herinneringen.”
Kom werken met De Eventcrew in de horeca, techniek en meer!
Flexibele uren, geschikte locaties, twee keer per maand uitbetaald … maak deel uit van de ‘Event Crew’.
Wat je nodig hebt, is een grote glimlach en gevoel voor gastvrijheid. De rest leren wij je wel. En ga je goed? Dan is er altijd ruimte voor promotie.
Benieuwd naar de vacatures? Ga naar www.de-eventcrew.nl, scan de QR-code of neem direct contact met ons op.
Dit artikel wordt u aangeboden door Next Venue.