Verschillende partners uit de Nederlandse kappersbranche hebben de krachten gebundeld om in een uniek samenwerkingsverband het prachtige kappersvak vol in de schijnwerpers te zetten. De nieuwe campagne ‘Ik ben kapper’ moet laten zien hoe creatief, sociaal en divers het kappersvak is. Met de campagne willen de samenwerkende partners uit de branche de trots onder huidige kappers laten zien en de potentiële kappers van de toekomst inspireren om voor het kappersvak te kiezen.
De hoofdrolspelers van deze campagne zijn zes echte kappers, die ieder op hun eigen manier impact hebben op hun individuele klanten, hun community en het straatbeeld van Nederland. Vanuit deze zes diverse perspectieven toont ‘Ik ben kapper’ de veelzijdigheid van het kappersvak. Elke kapper heeft een andere achtergrond of specialisme; wat ze gemeen hebben, is de passie voor hun mooie vak.
Tools voor campagne ‘Ik ben kapper’
De campagne ‘Ik ben kapper’ is eind september gelanceerd met een interactieve website, een campagnevideo, content op verschillende socialmediakanalen en zes verdiepende video’s over de kappers. Voor kappers zelf zijn allerlei tools ontwikkeld waarmee zij deel kunnen nemen aan de campagne en kunnen laten zien wat hun vak zo mooi maakt.
Unieke samenwerking
‘Ik ben kapper’ is een samenwerking van verschillende bedrijven, opleiders en organisaties uit de kappersbranche. “Het is fantastisch dat de kappersbranche op deze manier samenkomt om aan het Nederlandse publiek te laten zien wat ons vak zo mooi maakt”, vertelt initiatiefnemer Martijn Abers van De Nederlandse Kappersakademie. “Met deze campagne willen we alle kappers van Nederland trots maken en mensen inspireren om voor een carrière in het diverse kappersvak te kiezen.”
Lees ook: Vijf voordelen van krapte op de arbeidsmarkt
De partners in deze samenwerking zijn Anko, Henkel Consumer Brands – Hair Professional, Kinki Kappers, Team Kappers, BrainWash, AMI Kappers, Hizi Hair, L’Oréal Professional Products Division, Cosmo Hairstyling, Nederlandse Kappersakademie, Happy Hair Service, Bookies Kevin Murphy en Wella Company. De campagne is gemaakt door Rotterdams creatief bureau Rauwcc.