Een bedrijf dat groeit, loopt vaak een keer ‘vast’. ,,Salesforce, het grootste crm-platform wereldwijd, is dé oplossing voor het beter en slimmer maken van een organisatie”, zegt Henk van Middendorp, eigenaar van Welisa. Omdat Welisa zelf ook hard groeit, heeft het bedrijf momenteel diverse vacatures open staan.
door Marloes Kleijer
Welisa is Nederlandse Salesforce-partner. Het bedrijf verhuisde afgelopen maart van Barneveld naar Veenendaal. Henk (34): ,,Voordat ik Welisa oprichtte was ik werkzaam bij Accenture, een internationale organisatie aan de Zuidas in Amsterdam. Daarvóór werkte ik in het mkb, in de regio, waar ik ook al met Salesforce werkte. Ik realiseerde me op een gegeven moment dat ik meer impact wilde maken en ben voor mezelf gestart. Nu doe ik wat ik in mijn hart heb”.
EÉN PLATFORM Welisa werkt met een team gedreven Salesforce-consultants en Salesforce-developers aan het beter en slimmer maken van organisaties. ,,Als een bedrijf groeit, kan het vastlopen in bepaalde processen. Dit komt omdat er meestal wordt gewerkt met verschillende losse tools”, legt Henk uit. ,,In dat geval gaan wij ernaast zitten en met behulp van Salesforce de bedrijfsprocessen optimaliseren én slim inrichten. Wij staan onze klanten in elke stap van het proces bij; van strategie tot development, van implementatie tot adoptie en van managed services tot support. Het is hierbij belangrijk om duidelijk te maken wat er van medewerkers wordt verwacht. Zo dragen wij bij aan meer werkplezier, een betere klantbeleving, een hoger rendement en schaalbare groei. Dit alles met maar één platform. Wij hebben met iedere organisatie het beste voor.”
VOORUIT KIJKEN Volgens Henk denken organisaties in eerste instantie vaak dat ze het zelf wel kunnen oplossen. ,,Bijvoorbeeld door drie man extra aan te nemen. Dan ben je voor even uit de brand geholpen, maar er is geen sprake van een proces waarbij wordt geautomatiseerd. Als je het jaar erop óók weer wil groeien, is het slimmer om verder vooruit te kijken en alle bedrijfsprocessen aan te pakken en te optimaliseren.”
BEDRIJFSCULTUUR Welisa heeft in een paar jaar tijd een vaste klantenkring aan zich weten te binden. ,,Onze klanten bevinden zich grotendeels in Nederland, maar er zijn ook enkele klanten in het buitenland. Amerikaanse organisaties werken bijvoorbeeld graag met ons samen omdat zij houden van onze mentaliteit”, vertelt Henk. Het bedrijf werkt momenteel met een team van vijftien mensen en heeft daarnaast vijf flexibele krachten. ,,Wij zijn dus groot en klein tegelijk.” Dit vertaalt zich door in de bedrijfscultuur. De medewerkers werken aan de ene kant stuk voor stuk heel hard om de klanten optimaal van dienst te zijn. Aan de andere kant wordt er in de vrije tijd ook veel samen gedaan. Henk: ,,Het voelt een beetje als een familie. Wij lunchen sowieso iedere dag gezellig samen, wij lopen gezamenlijk de Marathon van Rotterdam (en degenen die niet lopen, moedigen de rest aan en pakken gezellig een terrasje) en wij gaan dit jaar weer samen op vakantie.”
VACATURES De Welisa-familie breidt zich in de nabije toekomst graag uit. ,,Wij hebben momenteel zeven verschillende vacatures open staan; van consultant tot developer en van projectmanager tot administratief medewerker”, zegt Henk. ,,Wij bieden nieuwe medewerkers volop groeimogelijkheden. Sterker nog, hier staan wij ook echt voor. Je komt hier binnen met als doel om op een gegeven moment door te stromen naar een volgende functie. Er zijn wat dat betreft eindeloos kansen binnen Welisa. Veel medewerkers zijn al doorgegroeid en bekleden nu een andere functie dan toen ze hier binnenkwamen.” De eigenaar van Welisa merkt dat mensen tegenwoordig steeds meer letten op de cultuur die in een bedrijf ‘hangt’. ,,Er worden graag dingen samen gedaan en er is graag contact met klanten en collega’s, maar het is daarnaast wel belangrijk dat ze zelf kunnen bepalen waar en wanneer ze werken. Wij hebben dit allemaal in huis, maar het is wel goed om te weten dat wij het belangrijk vinden dat medewerkers hier in eerste instantie een aantal dagen in de week op kantoor zijn. Iedere dag is echt niet nodig, maar het is goed om contact te hebben met elkaar. Waar loop je tegenaan? Als je hier bent, gaat dat allemaal net even makkelijker en krijgen medewerkers de feedback waar ze zo hard naar op zoek zijn.”
GRETIG Tot slot ook belangrijk om te weten volgens Henk: ,,Je verzuipt hier niet. Wij zijn als team een community. Wij zoeken wél mensen die gretig zijn en graag willen. Er zijn leerkansen en wij bieden coaching, denk aan kennissessies en trainingsnights. Het is een mix die wij te bieden hebben: de zorg voor de medewerkers, de opleidingskansen én het mooie werk dat wij verrichten voor onze klanten. Wij helpen onze medewerkers graag om zich door te ontwikkelen. Zij zorgen op hun beurt dan weer goed voor de klanten. Omzien naar elkaar, daar draait het om.”
Interesse?
De actuele vacatures van Welisa zijn te vinden op de website van het bedrijf: www.welisa.nl. ,,Zijn er vragen? Neem gerust even contact met ons op.”